Cele
- Podniesienie poziomu wiedzy na temat lokalnego środowiska naturalnego
- Przedstawienie znaczenia parków miejskich dla społeczności lokalnej
- Zapoznanie uczniów z gatunkami drzew występujących w regionie
- Kształtowanie umiejętności prowadzenia ukierunkowanej obserwacji
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania gatunków drzew
- Ukazanie zależności pomiędzy wnikliwą i zaangażowaną obserwacją przyrody a ilością pozyskiwanych informacji o przyrodzie
- Pogłębianie emocjonalnego związku z przyrodą
- Przygotowanie do samodzielnego poszukiwania potrzebnych informacji
- Zachęcenie do rozwijania zainteresowań ekologicznych
Przebieg lekcji
Zadania nauczyciela
- Przybliżenie parku w Tarnowskich Górach (tekst „Park miejski w Tarnowskich Górach”)
- Przeprowadzenie dyskusji na temat: Park miejski jako miejsce zaspakajania potrzeb kontaktu z przyrodą i potrzeb zawiązanych z aktywnością fizyczną (park jako ekosystem, funkcje parku: społeczne, kulturowe, zdrowotne, park jako obiekt użytkowy, sposoby użytkowania przestrzeni parkowych, formy aktywności realizowane w parku (np. spacery, jazda na rowerze, jazda na łyżworolkach, jogging, znaczenie parków dla zdrowia psychicznego i fizycznego)
- Zapoznanie uczniów z zasadami korzystania z klucza do oznaczania drzew i krzewów
- Wycieczka do parku miejskiego
- Pogadanka na temat zasad zachowywania się w parku
[…] ciąg dalszy w pliku .doc