Turystyczna wąskotorówka Bytom – Miasteczko Śląskie – fotografie

Turystyczna wąskotorówka Bytom - Miasteczko Śląskie - fotografie

Na początku składu wąskotorówki najczęściej widzimy rumuńską lokomotywę Lxd2, która w czasach swojej świetności radziła sobie bez problemu z wagonami o łącznej masie trzystu ton. Eksploatowane na linii między Bytomiem a Miasteczkiem lokomotywy wyprodukowano pod koniec lat sześćdziesiątych; ich oryginalne silniki Maybacha o mocy 450 koni mechanicznych zastąpiono mocniejszymi – 505 – konnymi. W bytomskiej lokomotywowni mieszka jeszcze kilka innych spalinowych pojazdów zdolnych pociągnąć wąskotorówkę, jest też wagon motorowy. Stowarzyszenie dysponuje także dwoma parowozami, które czekają na naprawę. Jest i prawdziwy rarytas na kołach – wyprodukowana w 1912 roku wąskotorowa salonka – jedna z dwóch zachowanych do dzisiejszych czasów egzemplarzy (drugą posiada Muzeum Techniki w Berlinie).

Turystyczna wąskotorówka Bytom - Miasteczko Śląskie - fotografie
Turystyczna wąskotorówka Bytom - Miasteczko Śląskie - fotografie


Turystyczna wąskotorówka Bytom - Miasteczko Śląskie - fotografie
Turystyczna wąskotorówka Bytom - Miasteczko Śląskie - fotografie
Turystyczna wąskotorówka Bytom - Miasteczko Śląskie - fotografie


Turystyczna wąskotorówka Bytom - Miasteczko Śląskie - fotografie
Turystyczna wąskotorówka Bytom - Miasteczko Śląskie - fotografie


Turystyczna wąskotorówka Bytom - Miasteczko Śląskie - fotografie
Turystyczna wąskotorówka Bytom - Miasteczko Śląskie - fotografie