Cele
- Zapoznanie z tarnogórskimi legendami
- Kształtowanie zainteresowań i zamiłowań plastycznych
- Przedstawienie użytkowej formy sztuki – komiksu
- Ćwiczenie umiejętności pracy w zespole, dzielenia i przyjmowania ról
- Kształcenie umiejętności łączenia tekstu z elementami plastycznymi
- Wzbudzanie zainteresowania przeszłością regionu
Przebieg lekcji
Zadania dla nauczyciela
Wyjaśnienie pojęć: „legenda”, „podanie”, „klechda” i „komiks”
- Pokazanie uczniom kilku egzemplarzy różnych komiksów, zwrócenie uwagi na ich charakterystyczną formę przekazu
- Przygotowanie kart z tekstami legend – Sedlaczek, Skarbnik, Rybka i ponumerowanie ich od 1 do 3
- Podział uczniów na grupy trzyosobowe
- Przewodniczenie jury oceniającego powstałe komiksy
Zadanie dla grup uczniowskich
- Zespół losuje cyfrę od 1 do 3 i czyta wylosowaną legendę
- Uzgodnienie formy komiksu oraz podział ról dla poszczególnych uczestników grupy
- Zaprojektowanie okładki komiksu
- Opracowanie komiksu oddającego treść wylosowanej legendy
- Wyłonienie Jury, które będzie oceniało powstałe komiksy
- Wyłonienie członka grupy, który będzie reprezentował zespół i prezentował powstały komiks
- Ocena komiksów i wybór trzech najlepszych
Metody i formy pracy
- wykład, samodzielna praca z tekstem, praca zespołowa, metoda projektu, prezentacja
[…] ciąg dalszy w pliku .doc