Cele:
- Zapoznanie z pojęciem „produkt lokalny”
- Wzbudzanie zainteresowania dziedzictwem kulturowym regionu
- Kreowanie postaw sprzyjających ochronie dziedzictwa kulturowego
- Zwrócenie uwagi na rolę lokalnej przedsiębiorczości w promocji regionu
- Wdrażanie do przedsiębiorczości
- Przygotowanie do pracy w zespołach zadaniowych
- Rozwijanie zdolności kreatywnego myślenia
- Stymulowanie intelektualnego i emocjonalnego rozwoju poprzez aktywność twórczą
- Zachęcenie do planowego poszerzania i pogłębiania wiedzy o miejscowości, w której mieszka uczeń;
Przebieg lekcji:
Zadania dla nauczyciela
- Wyjaśnienie pojęcia „produkt” (załącznik nr 1)
- Wyjaśnienie pojęcia „produkt lokalny” (załącznik nr 2)
- Podział klasy na zespoły zadaniowe
- Wyjaśnienie zadania do wykonania: Właśnie wasza firma otrzymała zlecenie – należy opracować nowy produkt lokalny. Założenia są następujące: 1) produkt ma być rękodziełem 2) ma mieć charakter pamiątki z Tarnowskich Gór 3) musi mieć związek z przeszłością regionu 4) powinien wywodzić się z tradycji i kultywowanych zwyczajów 4) powinien mieć nazwę związaną z regionem
- Przygotowany projekt powinien zawierać: 1) rysunek, schemat lub szkic produktu 2) opis produkt z wyszczególnieniem jego cech charakterystycznych 3) planowany sposób wytwarzania produktu 4) uzasadnienie związku produktu i jego nazwy z regionem 5) formy (miejsca) planowanej sprzedaży produktu 6) slogan reklamowy produktu
- Przeprowadzenie prezentacji projektów
- Przeprowadzenie wyboru najlepszego projektu produktu lokalnego
- Przeprowadzenie dyskusji kończącej lekcję : „Rola produktów lokalnych w promocji regionu i ochronie dziedzictwa kulturowego regionu”
Zadania dla zespołów uczniowskich:
- Zaprojektowanie produktu lokalnego – wyrobu o charakterze pamiątkowym
- Wykonanie rysunku, schematu lub szkicu produktu
[…] ciąg dalszy w pliku .doc