Muzeum jako instytucja zajmująca się ochroną i propagowaniem dziedzictwa kulturowego
Cele:
- Wyjaśnienie pojęcia „muzeum”, „eksponat”, „ekspozycja”, „wystawa”,
- Zapoznanie z funkcjami, jakie pełni muzeum
- Zapoznanie z pracą muzealników
- Uświadomienie roli muzealnictwa w ochronie dziedzictwa kulturowego
- Wzbudzanie zainteresowania ochroną dziedzictwa kulturowego
Przebieg lekcji
Zadania dla nauczyciela
- Zlecenie pracy ze słownikiem w celu odnalezienie pojęć: „muzeum”, „eksponat”, „ekspozycja”, „wystawa”, „konserwacja”, „gromadzenie”, „przechowywanie”
- Wykład na temat funkcji, jakie pełni współczesne muzeum i pracy muzealników
- Przeprowadzenie pogadanki na temat znaczenia muzealnictwa w ochronie i propagowaniu dziedzictwa kulturowego
Zadania dla uczniów
- Odnalezienie w słowniku pojęć: ” muzeum”, ” eksponat”, „ekspozycja , „wystawa”, „konserwacja”, „gromadzenie”, „przechowywanie”. Zapisanie ich w zeszytach i opowiedzenie własnymi słowami ich znaczenia.
- Aktywny udział w pogadance
Metody i formy pracy
- Wykład, pogadanka, praca ze słownikiem
[…] ciąg dalszy w pliku .doc