Cele
- Zachęcenie do poszerzania i pogłębiania wiedzy o miejscowości, w której mieszka uczeń
- Wdrażanie do promowania i prezentowania własnego regionu
- Stymulowanie intelektualnego i emocjonalnego rozwoju poprzez aktywność twórczą
- Ćwiczenie pracy zespołowej
- Rozwijanie umiejętności prezentacji
- Przedstawienie użytkowej formy sztuki – projekt maskotki
Przebieg lekcji
Zadania nauczyciela
- Wyjaśnienie pojęcia „symbol”
- Pokazanie uczniom kilku zdjęć maskotek symbolizujących różne miasta i regiony (np. maskotki olimpijskie) z zwróceniem uwagi na ich powiązanie z kulturą, tradycją i współczesnością regionów, które reprezentują
- Podział uczniów na grupy – zespoły projektowe
- Przeprowadzenie głosowania na najtrafniej oddającą symbolikę miasta maskotkę połączonego z dyskusja nad wyeksponowanymi cechami maskotek i ich imion.
Zadania dla grup uczniowskich
- Zaprojektowanie maskotki symbolizującej powiat
- Wymyślenie imienia maskotki
- Wykonanie dowolną techniką rysunkową (kredki, kredki świecowe, mazaki ) lub malarską (farby plakatowe, akwarele) projektu maskotki
- Zaprezentowanie projektów maskotek, omówienie ich związku z powiatem, uzasadnienie wyboru imienia maskotek
- Wybór najlepszej propozycji maskotki
Metody i formy pracy
- Wykład, paca w grupach, burza mózgów, projektowanie, prezentacja
[…] ciąg dalszy w pliku .doc