Witamy w Tarnowskich Górach! – scenariusz lekcji (historia)

Witamy w Tarnowskich Górach! - scenariusz lekcji (historia)


Wykonanie folderu informacyjnego dla turystów

Cele

  • Zapoznanie z rolą turystyki jako jakością życia i wskaźnikiem rozwoju cywilizacyjnego
  • Zapoznanie ze znaczeniem turystyki dla rozwoju gospodarczego i ekonomicznego regionu
  • Wdrażanie do promowania i prezentowania własnego regionu
  • Stymulowanie intelektualnego i emocjonalnego rozwoju poprzez aktywność twórczą
  • Ćwiczenie pracy zespołowej
  • Kształtowanie zachowań sprzyjających ochronie dziedzictwa regionalnego
  • Zachęcenie do planowego poszerzania i pogłębiania wiedzy funkcjonalnej o miejscowości, w której mieszka uczeń

Przebieg lekcji

Zadania nauczyciela

  • Wykład na temat roli turystyki jako jakości życia i wskaźnika rozwoju cywilizacyjnego kraju oraz na temat znaczenia turystyki dla rozwoju gospodarczego i ekonomicznego regionu (załącznik nr 1)
  • Przeprowadzenie dyskusji na temat informacji, jakie są potrzebne turyście przybywającemu pierwszy raz do danej miejscowości 
  • Podział uczniów na zespoły zadaniowe: zespól odpowiedzialny za opracowanie informacji na temat bazy noclegowo – żywieniowej; zespól odpowiedzialny za opracowanie informacji na temat bazy kulturalno – oświatowej i bazy rekreacyjnej; zespół odpowiedzialny za przygotowanie informacji na temat zabytków, obiektów architektonicznych i miejsc godnych polecenia do zobaczenia: zespól odpowiedzialny za opracowanie graficzne folderu, w tym uproszczonej mapki miasta. 
  • Przedstawienie materiałów źródłowych, z których uczniowie mogą skorzystać przygotowując opracowania. 
  • Podsumowanie lekcji dyskusją na temat atrakcyjności turystycznej Tarnowskich Gór i tego, jakie można zaproponować działania mogące podnieść atrakcyjność turystyczną regionu

Zadania dla grup uczniowskich

  • Zespoły przygotowują zgodnie z przydzielonymi im tematami opracowania informacji do folderu
  • Zespól odpowiedzialny za opracowanie graficzne folderu – wykonanie dowolną techniką rysunkową (kredki, kredki świecowe, mazaki ) lub malarską (farby plakatowe, akwarele) graficznej oprawy folderu i jego okładki.
  • Po zakończeniu pracy uczniowie prezentują wykonany folder
  • Aktywny udział w dyskusji kończącej lekcję

[…] ciąg dalszy w pliku .doc