Wykonanie folderu informacyjnego dla turystów
Cele
- Zapoznanie z rolą turystyki jako jakością życia i wskaźnikiem rozwoju cywilizacyjnego
- Zapoznanie ze znaczeniem turystyki dla rozwoju gospodarczego i ekonomicznego regionu
- Wdrażanie do promowania i prezentowania własnego regionu
- Stymulowanie intelektualnego i emocjonalnego rozwoju poprzez aktywność twórczą
- Ćwiczenie pracy zespołowej
- Kształtowanie zachowań sprzyjających ochronie dziedzictwa regionalnego
- Zachęcenie do planowego poszerzania i pogłębiania wiedzy funkcjonalnej o miejscowości, w której mieszka uczeń
Przebieg lekcji
Zadania nauczyciela
- Wykład na temat roli turystyki jako jakości życia i wskaźnika rozwoju cywilizacyjnego kraju oraz na temat znaczenia turystyki dla rozwoju gospodarczego i ekonomicznego regionu (załącznik nr 1)
- Przeprowadzenie dyskusji na temat informacji, jakie są potrzebne turyście przybywającemu pierwszy raz do danej miejscowości
- Podział uczniów na zespoły zadaniowe: zespól odpowiedzialny za opracowanie informacji na temat bazy noclegowo – żywieniowej; zespól odpowiedzialny za opracowanie informacji na temat bazy kulturalno – oświatowej i bazy rekreacyjnej; zespół odpowiedzialny za przygotowanie informacji na temat zabytków, obiektów architektonicznych i miejsc godnych polecenia do zobaczenia: zespól odpowiedzialny za opracowanie graficzne folderu, w tym uproszczonej mapki miasta.
- Przedstawienie materiałów źródłowych, z których uczniowie mogą skorzystać przygotowując opracowania.
- Podsumowanie lekcji dyskusją na temat atrakcyjności turystycznej Tarnowskich Gór i tego, jakie można zaproponować działania mogące podnieść atrakcyjność turystyczną regionu
Zadania dla grup uczniowskich
- Zespoły przygotowują zgodnie z przydzielonymi im tematami opracowania informacji do folderu
- Zespól odpowiedzialny za opracowanie graficzne folderu – wykonanie dowolną techniką rysunkową (kredki, kredki świecowe, mazaki ) lub malarską (farby plakatowe, akwarele) graficznej oprawy folderu i jego okładki.
- Po zakończeniu pracy uczniowie prezentują wykonany folder
- Aktywny udział w dyskusji kończącej lekcję
[…] ciąg dalszy w pliku .doc