Cele
- Zapoznanie z pojęciem „rozwój zrównoważony”
- Wyjaśnienie celów rozwoju zrównoważonego
- Omówienie zasad rozwoju zrównoważonego
- Omówienie podstawowych zasady obowiązujących przy tworzeniu lokalnej strategii rozwoju zrównoważonego
- Rozwijanie umiejętności analizowania
- Rozwijanie umiejętności dostrzegania związków i współzależności, odkrywania przyczyn
- Kształtowanie postaw zainteresowania własnym regionem i jego przyszłością
- Pobudzanie świadomości proekologicznej
Przebieg lekcji
Zadania nauczyciela
- Przeprowadzenie wykładu na temat rozwoju zrównoważonego (Załącznik nr 1)
- Podział uczniów na grupy trzyosobowe
- Przypomnienie (zapoznanie) z metodą analizy SWOT (Załącznik nr 2)
- Polecenie wykonania zadania grupom: Ocenicie, posługując się metodą analizy SWOT, jakie są szanse a jakie zagrożenia dla rozwoju zrównoważonego miejscowości, w której mieszkacie
- Przeprowadzenie prezentacji dokonanej przez poszczególne grupy analizy
- Ustalenie zbiorowe listy szans i zagrożeń dla rozwoju zrównoważonego miejscowości, w której mieszkają uczniowie
- Dyskusja na temat: Jakie działania na rzecz rozwoju zrównoważonego w miejscowości, w której mieszkacie powinny być priorytetowe i dlaczego?
- Polecenie napisania pracy domowej dotyczącej tego, co uczeń może sam zrobić na rzecz rozwoju zrównoważonego – „Jestem odpowiedzialny/a za siebie i za środowisko, w którym żyje.”
[…] ciąg dalszy w pliku .doc